تحقیقات تاریخ اقتصادی
چگونگی بازنمایی زن و زنانگی در آگهی‌های تجاری روزنامه اطلاعات (1320-1304ش)

شهرام یوسفی فر؛ شهناز جنگجو

دوره 5، شماره 2 ، آبان 1395، ، صفحه 109-129

چکیده
  دورۀ پهلوی اول(1304-1320) از نظر طرح مسائل جدید پیرامون زن، زنانگی، و شکل­گیری هویت جدید زن ایرانی، دورانی مهم و تأثیرگذار در تاریخ معاصر ایران می­باشد. با توجه به اهمیت و نقش آگهی­های تجاری در هدایت افکار عمومی، در این پژوهش، آگهی­های تجاری روزنامۀ اطلاعات، یعنی یکی از مهمترین نشریات دوره پهلوی اول بررسی می­شود تا مشخص شود این ...  بیشتر